SEO optimalizace

Co je SEO

Optimalizace webových stránek (SEO) je samozřejmostí každého úspěšného webu. Řadí se k novodobým odvětvím, bez kterého se žádný web neobejde. Jedná se o součást online marketingu. Začíná se analýzou webové stránky, následně rozborem klíčových slov, revizí obsahové a technické části.

Cílem SEO je zviditelnit stránky v neplacené části výsledků internetového vyhledávače a na jiných místech internetu. Například v online katalozích. Úkolem optimalizace webu je získat vysokou a vyhovující návštěvnost. Pouze dobře cílení návštěvníci stránky se mohou stát zákazníky. Ku pomoci jsou on a off-page faktory.

ON-page faktory

Logické a pečlivé vytvoření on-page faktorů může značně ovlivnit hodnocení optimalizovaného webu vyhledávači a tím příznivě ovlivnit jeho pozice ve výsledcích vyhledávání. Mezi on-page faktory patří: titulek stránky, description, interní linkbuilding, URL nadpisy stránky, zvýrazněný text, alternativní popis obrázku …
Off-page faktory
Tyto faktory se nalézají mimo optimalizovaný web, nelze je tedy zpracovávat tak lehce. Představují hlavně přehled všech zpětných odkazů, které na stránku směřují z jiných webových stránek. Podstatná je jak četnost, tak i kvalita zpětných odkazů. Dalšími off- page faktory jsou sociální signály a personalizace výsledků vyhledávání.

Výhody investice do SEO

  • Při průběžné optimalizaci bude web pro uživatele ve vyhledávání dlouhodobě viditelný.
  • Cílené publikum – na stránky přijdou lidé, kteří skutečně hledají to, co nabízíte.
  • Využitím optimalizace je možno zaujmout stabilnějších a lepších úspěchů.
  • Zkvalitňuje se obsah informací na webu.

Nevýhody

  • Investice do SEO je nutná nepřetržitě, konkurence nespí.
  • SEO je na dlouhý lokte, chceteli zákazníky oslovit ihned je potřeba zvolit některou z PPC kampaní.
  • Algoritmy vyhledávačů se mění.

Web je nutné optimalizovat pro potřeby uživatelů, nejenom vyhledávačů. Proto nezkušené zásahy mohou vést až k penalizaci stránek. Tedy – nebudou se ve vyhledávačích zobrazovat vůbec. To je jeden z mnoha důvodů, proč svěřit SEO odborníkovi.