Přidejte svůj nový web do vyhledavače Google

Přidejte svůj nový web do vyhledavače Google

Vyhledavač Google je dlouhodobě nejpoužívanější internetový vyhledavač. Nejvíce zákazníků používá právě tento vyhledavač a proto má význam pro každý firemní web se zobrazovat na důležitá vyhledávací slova na předních pozicích.

První místa ve výsledcích vyhledávání patří placené inzerci a jsou označené slovem Reklama. Na tyto pozice lze dostat web celkem rychle skrze placenou reklamu Google Ads.

Další pozice patří webům z tzv. organického vyhledávání. Google na tyto pozice weby neumísťuje náhodně, ale podle ohodnocení webu a autority domény. Ono hodnotní webu není veřejně přístupné., jsou ale známi faktory, které mají pozitivní vliv na hodnocení webu. Pro přibližné určení autority domény lze použít službu ahrefs.com. Obdobně fungují i další vyhledávače jako Seznam.cz.

Web na nové doméně má nulovou autoritu domény a vlastně o jeho existenci Google ani jiné ohledávače vůbec nevědí.

Tento článek je zaměřený na to co dělat, aby si Google webu vůbec všimnul a zaindexoval do vyhledavače.

Co je to SEO?

SEO je optimalizace pro vyhledavače. Zkratka vychází z anglických slov Search Engine Optimization. Takto zní oficiální definice. Cílem SEO webu je být k nalezení ve vyhledávačích v neplacené části vyhledávání. Práce na SEO webu jsou techniky, které posilují hodnocení webu a autority domény.
Pro silné hodnocení webu je nejvíce důležitý kvalitní a relevantní obsah k zaměření oboru firmy, produktů nebo služby.

Webovou stránku chudou na obsah Google pravděpodobně nezaindexuje do svého vyhledávání i přesto že jí objeví.

Autoritu domény posilují odkazy, které směřují z ostatních webů. Tyto odkazy se nazývají zpětné odkazy.
Zpětný odkaz vyhodnocuje Google jako doporučení o tom, že stránka je kvalitní a má relevanci k obsahu webu u kterého je umístěný.

Autorita webu se vypočítává zejména podle kvality a množství zpětných odkazů.

Základní předpoklady pro úspěšně zařazení webu do vyhledavače:

  • Web obsahuje stránku s relevantním obsahem k titulku stránky a URL adresy. Obsahem jsou zejména nadpisy, texty a obrázky. Obsah nesmí být duplicitní s obsahem na jiném webu.
  • Na jiném webu existuje zpětný odkaz na váš web. Nebo vložíte mapu stránek do Google Search Console.

Zaregistrujte web do google aplikace Google Search Console

Google Search Console je služba od Google, která je určená pro sledování a právu přítomnosti webu ve výsledcích vyhledávání Google. Služba je bezplatná. Registrace není povinná pro zahrnutí webu do výsledků vyhledávání.

U nového webu využijeme v Google Search Consle funkci vložení mapy stránek. Vložení mapy stránek je pod odkazem Soubory sitemap.

Jak vytvořit mapu stránek?

Mapa stránek je soubor s odkazy na všechny stránky webu, které chcete, aby byly indexovány do vyhledávačů. Soubor lze vytvořit více způsoby. Za šikovné považuji tyto:

Na WordPress webu pluginem Yoast SEO

Plugin Yoast SEO je oblíbený plugin pro nastavení SEO faktorů. Pod odkazem Obecné – Funkce je sekce XML sitemapa. Po rozkliknutí otazníku se zobrazí odkaz Ukázat XML sitemapu. Odkaz načte soubor s adresou sitemapy. Tuto URL adresou zadáte do Google Search Console. V nastavení pluginu pod odkazem Vzhled hledání ještě můžete navolit, které stránky se budou zapisovat do mapy stránek. Vždy není vhodné vkládat do mapy stránek např. stránku s kategoriemi příspěvků nebo stránky s autory. Výhoda této metody je především ta že plugin automaticky přidává nové odkazy do sitemapy automaticky.

Vytvoření mapy stránek pomocí online generátoru

Pokud nechcete nebo nemůžete používat plugin, pak lze pro vytvoření mapy stránek použít online generátor mapy stránek, např. tento XML-sitemaps.com. Na webu zadáte URL adresu vašeho webu. Generátor proleze celý web a zapíše všechny nalezené odkazy do mapy stránek. Mapu si stáhnete do PC a nahrajete do kořenového adresáře webu. Do Google Search Console zadáte název souboru mapy stránek.

Přidání webu do Google Firemní Profil

Služba Google Firemní profil dříve známá jako Google Moje Firma umožňuje vytvořit firemní profil, který se zobrazuje přímo ve výsledcích vyhledávání vysoko před webovými odkazy. Vyhledavač tyto profily vybírá zejména podle vzdálenosti od místa hledání k provozovně firmy. Dále také podle hodnocení z recenzí zákazníků.

Profil je bezplatný. Kromě webové stránky profil zobrazuje kontaktní údaje, otevírací dobu, fotografie, polohu na mapě, tlačítko pro výběr trasy a recenze zákazníků.

Pro podnikání s provozovnou v oblasti služeb je tento profil nutností.

Získejte první zpětné odkazy

Zpětné odkazy posilují autoritu webu a tím jsou silným SEO faktorem. Činnost získávání zpětných odkazů se nazývá linkbuilding. Cílem linkbuildingu je budování kvalitních zpětných odkazů. Za kvalitní zpětný odkaz se považuje odkaz umístěný na webu s vyšší autoritou domény a relevantním obsahem k tématu vašeho webu. Zpětný odkaz má být na místech kde přirozeně patří. Spamování v diskuzích nebo velké množství odkazů na nesmyslných místech webu může uškodit penalizací.

Kde získat zpětné odkazy?

Registrace do katalogů

Zaregistrujte se do katalogu Firmy.cz. Vytvoříte si firemní profil i s odkazem na vaši webovou stránku. Firmy.cz umožňují nabízet i přímo služby s poptávkovým nebo rezervačním tlačítkem. Firmy.cz je nejvýznamnější český katalog, tam by jste určitě neměli chybět.  Jsou i další již méně významné katalogy jako je např. najisto.cz. Registrací do těchto katalogů také nic nezkazíte.

PR články

PR článek je článek na jiném webu s tematickým obsahem a zaměřením na důležitá klíčová slova.  V textu je zahrnutý odkaz na webovou stránku. Toto je jeden z nejlepších způsobů jak získat kvalitní zpětné odkazy. Pro publikaci takového článku můžete oslovit někoho, kdo se zabývá linkbuildinkem.

Jak poznám zda je web k nalezení ve vyhledavači Google?

Nejjednodušší způsob je zadat přímo do vyhledavače Google site:nazevdomeny.cz, např. site:firemni-weby.cz. Takto ihned zjistíte zda Google zná váš web.

Lepší je však použít již zmiňovaný nástroj Google Search Console.
V této aplikaci lze podrobně sledovat statistky webu ve vyhledávání. Na jakých pozicích se web umísťuje na vyhledávací slova, počet kliků a mnoho dalšího, o tom podrobněji někdy příště jiném článku.